سیزده‌ بدر را در شمال ایران در کدام مناطق سپری کنیم؟
نوشته شده توسط : khodam

سیزده‌بدر یکی از آیین‌های سنتی ایران‌زمین است که مانند سایر جشن‌های کهن، انسان‌ها را جشن و پایکوبی دعوت می‌کند اما یک جشن متفاوت! در روز سیزده‌بدر که روز طبیعت نیز نامیده می‌شود، بهتر است در زیباترین مناطقی که می‌شناسید، اسکان کنید تا یک روز به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

سیزده‌بدر را در شمال ایران.jpg

این مطلب برای آشنایی شما با برخی از ناشناخته‌ترین نقاط دیدنی و تفریحی در شمال کشور نوشته شده است.

جنگل چمستان شمال

شهر زیبای چمستان که در فاصله ۱۵ کیلومتری شهرستان نور مازندران قرار دارد، از مکان‌های تفریحی و دیدنی زیادی برخوردار است. موقعیت جغرافیایی این شهر به‌گونه‌ای است که از شمال به دریا و از جنوب به کوه ختم می‌شود که این امر باعث منحصربه‌فرد شدن پوشش گیاهی آن شده است.

یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی این شهر که نمی‌توان بدون بازدید از آنجا چمستان را ترک کرد، جنگل این شهر است. جنگل چمستان جز جنگل هیرکانی به شمار می‌آید که به دلیل پوشش گیاهی انبوه، جز مناطق بکر ایران قرار دارد. با اجاره ویلا در شمال و به‌خصوص این منطقه، اقامتی رویایی برای خود فراهم کنید.

 

 

سیزده به در اطراف رامسر عروس ایران

به دلیل دل‌انگیز بودن طبیعت رامسر در فصل بهار، ممکن است تمایل داشته باشید که این شهر را برای گذراندن سیزده‌بدر خود انتخاب کنید. این شهر زیبا که در غرب استان مازندران قرار دارد، توسط دریا خزر و رشته‌کوه البرز محصور شده است.

اجاره ویلا رامسر این امکان را برای شما فراهم می‌کند که استراحت کافی جهت ذخیره انرژی در روز سیزده‌بدر داشته باشید. از جمله مکان‌های دیدنی رامسر می‌توان به روستای جواهر ده، تل کابین رامسر، جنگل دالخانی، پارک جنگلی هزار پله، منطقه ییلاقی گرسماسر و... اشاره کرد. در ادامه به معرفی دو مورد از پرطرف‌دارترین آنها اشاره می‌کنیم.

 

 

سیزده‌ بدر را در شمال ایران در کدام مناطق سپری کنیم؟

پارک جنگلی هزار پله

اگر می‌خواهید سیزده‌بدر خود را در بهشت روی زمین بگذرانید، پارک جنگلی هزار پله را برای این امر انتخاب کنید. تنها راه رسیدن به این پارک جنگلی، استفاده از تل کابین است به همین دلیل نسبت به سایر مناطق بازدیدکننده کمتری دارد. اگر از همه پله‌های سنگی موجود در این جنگل بالا بروید، حدودا ۹۰۰ متر از سطح دریا بالاتر خواهید رفت و منظره‌ای کم‌نظیر را در مقابل خود مشاهده می‌کنید. امکاناتی چون زیپ‌لاین نیز در این منطقه برای به هیجان آوردن مسافران تعبیه شده که آنها را به اوج هیجان می‌رساند.

جنگل دالخانی

یکی از زیباترین جنگل‌هایی که در منطقه شمال کشور وجود دارد، جنگل دالخانی است. این جنگل زیبا که ۳۰ کیلومتر با رامسر فاصله دارد، حدودا ۸۰۰ متر از سطح دریا بالاتر است به همین دلیل پوشش گیاهی ویژه‌ای در آن وجود دارد. آب‌وهوای خنک و پوشش گیاهی انبوه و چشم‌نواز این جنگل، باعث شده افراد زیادی به منظور بازدید به این منطقه مسافرت کنند.

شاید تصور کنید که دالخانی هم مانند سایر جنگل‌ها است و تفاوتی با آنها ندارد اما اشتباه می‌کنید. مه‌های غلیظی که بیشتر مواقع در این جنگل وجود دارد، باعث تمایز آن با سایر جنگل‌ها شده است. اگر می‌خواهید سیزده بدر را در یک طبیعت بکر بگذرانید، جنگل دالخانی انتخاب خوبی برای شما است.

سوادکوه

سوادکوه مانند بیشتر شهرهای استان مازندران بین رشته‌کوه البرز و دریای خزر قرار دارد و همین امر باعث کم‌نظیر شدن طبیعت آنجا شده است. دریاچه لفور، جنگل لفور، جنگل راش، آبشار گز، غار زنگیان، روستای آلاشت و... از جمله مکان‌های زیبایی است که می‌توانید برای تفریح در روز طبیعت انتخاب کنید.

سیزده‌ بدر را در شمال ایران در کدام مناطق سپری کنیم؟

روستای منحصربه‌فرد آلاشت

واژه آلاشت به معنی آشیانه عقاب است و علت نام‌گذاری این روستا نیز وجود عقاب‌های فراوان در کوه‌های این منطقه است. عاشقان پرنده زیبا و باشکوه عقاب، هرساله این منطقه را برای مسافرت انتخاب می‌کنند و احتمالا موفق به دیدن آن می‌شوند. روستای زیبای آلاشت جز آثار ملی ایران قرار دارد و بهشت تاریخی استان مازندران نامیده می‌شود.

در حیات‌وحش حفاظت شده آلاشت می‌توانید انواع جانوران وحشی مانند گرگ، پلنگ، عقاب، قرقاول، بز کوهی و... مشاهده کنید. احتمالا حضور این حیوانات در نزدیکی محل اتراق سیزده‌بدر شما، چاشنی هیجان را به مسافرت کوتاه شما اضافه می‌کند.

جنگل لفور سوادکوه

یکی دیگر از بخش‌های جنگل بزرگ و زیبای هیرکانی، با نام جنگل لفور در سوادکوه قرار دارد. جنگل سوادکوه شما را به دیدن یک پوشش گیاهی سبز و انبوه مهمان می‌کند. چشمه‌های جوشان، آبشارهای کوتاه و بلند متعدد، درختان سربلند و کشیده، پرنده‌ها و جانوران وحشی و زیبا، از جمله زیبایی‌های این منطقه به شمار می‌آیند. با اقامت در کلبه جنگلی سوادکوه، مسافرت خود به این منطقه را جذاب و هیجان‌انگیزتر کنید.

جمع‌بندی

شمال کشور دارای مکان‌های تفریحی زیادی است که می‌توانید بهترین سیزده‌بدر زندگی خود را با حضور در آنجا رقم بزنید. به دلیل گسترده بودن این منطقه بهتر است ابتدا مقصد خود را مشخص کرده، سپس مسافرت خود را آغاز کنید. استان مازندران آبشار، روستا، جنگل، پارک جنگلی، غار و مکان‌های دیدنی زیادی دارد که می‌توانید مناسب‌ترین و جذاب‌ترین آنها را برای تفریح در روز سیزده‌بدر انتخاب کنید.

سیزده‌ بدر را در شمال ایران در کدام مناطق سپری کنیم؟





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: